Social Icons

Sunday 15 June 2014

MEE SANGGUL. CINA MAKIN KAYA RAYA TAPI MELAYU JADI BAHALOL.


Gempar lagi...Berita Harian hari ini mendedahkan mee sanggul cap istana menyalahgunakan logo halal JAKIM.

Kilang mee sanggul tersebut terletak di pekan Sama Gagah, Permatang Pauh yang merupakan tempat Anwar Ibrahim menjadi Ahli Parlimennya sejak sekian lama di sebuah negeri yang dikuasai oleh regim chauvinis dan diktator DAP.

Kebanyakkan produk mee sanggul ini di pasarkan di kawasan-kawasan penduduk Melayu luar bandar di Penanti, Berapit, Tanah Liat, Bukit Mertajam, Nibong Tebal, Kulim, Mahang bahkan ke utara Perak dan Balik Pulau yang selama ini tertipu dengan logo halal JAKIM palsu tersebut.


Kilang tersebut bukan saja kotor apabila mee sanggul dikeringkan ditempat terbuka dan berhabuk tetapi boleh diragui status kebersihannya (hygine), halal dan kejujurannya (honesty). Ini kerana puak-puak kafir harbi mengetahui untuk merosak dan melalaikan umat Islam adalah dengan mengotorkan hati-hati mereka. Bila hati dah kotor maka jiwa dan fikiran mereka turut kotor, bengap sehingga susah menerima kebenaran walaupun sudah ada bukti yang nyata ditunjukkan depan mata mereka.


Kesian orang kita tertipu lagi dek tokey-tokey Cina yang selama ini hidup mewah membuncit hasil menipu orang-orang Melayu- Islam. Sampai bila anak-anak Melayu nak disuapkan dengan benda-benda haram ini? 

Kepada Anwar Berahim, jangan dok asyik nak cari salah orang. Kilang Cina dok jual mee haram kat tempat hang tolong pi teguq. KPDNKK dan JAKIM sila sita kilang mee haram ni. Loya nak makan mee sanggul haram buatan Cina ni.

No comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates