Social Icons

Friday 6 June 2014

MELAYU JANGAN KENA TIPU


Dalam sejarah banyak pembesar Melayu kena tipu. Oleh kerana sengketa merebut kuasa antara kaum keluarga sang raja akan meminta bantuan pihak asing untuk menumpaskan keluarganya yang bersengketa. Jasa dan bantuan diberi tapi ada upahnya. P. Pinang jatuh ke tangan Sir Prancis Light. Hinbgga kini P. Pinang jadi kepunyaan pihak pendatang! Begitu juga dengan Temasik (Singapura). Sebab pemimpin Melayu mudah lupa dan miskin ilmu maka Temasik (Singapura) jatuh ke tangan Sir Stanford Raffles. Akhirnya kini ia menjadi negara hak bangsa asing.

Apakah para pemi pin Melayu tidak belajar dari sejarah? Dalam politik global sekarang pengaruh US, Yahudi dan Cina semakin ketara. US dan Yahudi hendak menguasai seluruh dunia. Banyak negara Islam jadi boneka US dan Yahudi (zionis). Di sebelah Asia Beijing mula menampakkan nafsu peluasan pengaruh politik ekonomi dan budayanya. Politik panda menjadfi ancaman pada kita kerana agen2 panda kini sudah mula menampakkan pengaruh dan kuasa mereka. Dalam dua PRU pemimpin2 Melayu wajar belajar dari keputusannya. Tapi masih khayal dan cuba menjinakkan panda tanpa menyedari panda hanya ketawa melihat kebodohan politik tapir. 


Wahai pemimpin2 Melayu belajarlah dari sejarah. Muasabahlah. Berpeganglah pada tali Allah, bukan tali uncang duit dan harta dunia yang menyilau mata.Kalau jadi rang yundang2 memberi kuasa kepada sultan Johor dalam pentadbiran negeri besar kemungkinan akan berlaku krisis yang melibatkan banyak pihak, dan boleh menggugat kekuatan politik Melayu. Jangan ikut nafsu. Panda menunggu saja untuk membaham para pemimpin tapir yang rapuh semangat, mudah digoda dengan harta dunia dan kuasa. Ingat kalau Melayu hilang kuasa pada PRU 14 jangan mimpi Melayu akan berkuasa kembali. Apa yang berlaku di masa lalu akan menjadi kenangan pahit bagi bangsa Melayu dan islam.

No comments:

Post a Comment

 
Blogger Templates